Startpagina
Fotoalbum
Nieuws en Shows
Henschel_historie
Contactpagina
Gastenboek
Links
Verkooppagina
Sitemap


Daf 2600
Wat een mooie dag.....

We hadden al een paar jaar gezocht naar een nette DAF 2600 en nu kregen we een belletje dat er 1 te koop was in Bruchten. Dus wij er op Zaterdagochtend op af.
Natuurlijk even koffie drinken onderweg bij Chauffeurscafe "de oude ketting" in Boxtel en toen door naar Bruchten.
Daar aangekomen werden we vriendelijk ontvangen door een meneer die ons vertelde dat hij jaren met de auto voor de kermis gereden had.
Na de koffie gingen we bij de 2600 kijken. Deze was wel iets verder heen dan we hoopte maar hij was wel compleet. Je kijkt op dat moment maar even door de roest en over de plamuur heen.
Na betaling mochten we de 2600 meenemen naar huis. Ik met de personenauto en buurman Ben met de televisieDAF.
Bij Born gingen we de grote weg op maar al bij de 1ste pomp ging Ben van de weg af. De bijrijderdeur moest even vastgezet worden met een touwtje. Niet veel later moest hetzelfde gedaan worden aan de bestuurderskant. Ook zag ik onderweg af en toe stukken plamuur van de auto op straat vallen maar wat geeft het.

We hadden een DAF 2600!!!

Thuis een 2e inspectie. We moesten toen toch wel toegeven dat, al was de auto compleet, hij er slecht aan toe was. Maar....komt tijd, komt raad. Dus werd de auto gedemonteerd in de werkplaats en hoe verder we gingen hoe slechter de auto werd. Zo slecht zelfs dat ook wij er (g)een gat meer in zagen. Maar als gezegd...komt tijd, komt raad dus de Daf ging naar buiten onder een dekzeil om de raad af te wachten. (en dat is het stomste dat je kunt doen omdat vocht onder het zeil blijft hangen en de rest dus lekker verder rot.) Na verloop van tijd vielen de deuren eruit en kwamen de ramen naar beneden. Zelfs de tachograaf was door het dashboard heen gerot.
Maar dan wordt het juist leuk en omdat ik ondertussen in de VUT zat had ik alle tijd om te gaan slopen en bouwen. Ik moest echt van onderaf beginnen en ik moet zeggen dat was niet eenvoudig maar wel leuk om te doen. Na een jaar klussen was de DAF klaar voor de APK. Met nieuwe remmen, nieuwe fusees en een nieuw zeil op de bak met daaronder een keurig ingebouwde camper. Een enorme klus maar een groot succes. De 2600 kon weer de weg op. Ondanks het vele werk hebben we er veel plezier aan beleeft en dus hebben we daarna een Henschel S2A 6x4 gerestaureerd  en zijn we nu bezig met een Henschel HS22 uit 1964 met kantelcabine. Deze is net zo slecht als de DAF2600 maar....
                                                     Komt tijd, komt raad
                                        en we hebben er nog steeds zin in.

Ondertussen is de 2600 naar een nieuwe eigenaar gegaan die er, hoop ik, ook veel plezier aan zal beleven.
We hebben de bak overgezet op een andere 2600. Deze auto is te koop. Dat is dus een 2600 met een camperopbouw. Wil u informatie kunt u mailen naar aspaansenapestaartjeplaatjekpnmail.nl. Foto's staan in het boek. Het is dus een combinatie van de 2 auto's.

Fotoboek 2600