Startpagina
Fotoalbum
Nieuws en Shows
Henschel_historie
Contactpagina
Gastenboek
Links
Verkooppagina
Sitemap

 

 Henschel F193

Henschel 193 op dieplader

 

Omdat we al verschillende types Henschel in de loods hebben staan dachten we dat het mooi zou zijn om ook een 10 cilinder te hebben. Maar ja dat was eigenlijk zoeken naar een spelt in de bekende hooiberg!
Door mijn vrienden en contacten kreeg ik een goede tip! Edwin Baars uit Didam had er een maar had eigenlijk zijn zinnen gezet op een Scania 140. Hij wilde misschien de Henschel wel verkopen.
Na een mooie discussie werden we het eens en de Henschel kon onze kant op. 2 Weken later reden we met de dieplader naar Ooij bij Nijmegen om hem op te halen. De auto was half afgebouwd dus kregen we een halve auto en heel veel onderdelen mee.
Thuis gekomen zijn we gelijk aan de Henschel begonnen. Plamuren, schuren opbouwen, 10 dagen elektriek en 3 maanden verder kon hij naar de spuiterij van Spaansen b.v. Een maand later kwam hij in de bekende kleuren rood met een witte bies bij ons terug. Nu kon het mooie werk beginnen. Nieuwe bekleding en afbouwen. Daarmee maak je een auto.
Om hem van het Duitse kenteken over te krijgen naar een Nederlandse moest ik met de Henschel F193 te keuren bij het RDW in Heereveen. Het rijden erheen was een openbaring. Wat een kracht in de 320 pk 10 cilinder. Gewoon bizar.
Henschel 193 als nieuw. Kenteken en al.Bij het RDW, waar we een maand terug nog een DAF 2800 hadden laten keuren, keken ze hun ogen uit. Een 10 cilinder Henschel! Heel bijzonder omdat er maar 72 van zijn verkocht in Nederland. De auto werd goedgekeurd met een paar kleine aantekeningen. Met het lijstje erbij van dingen die nog moeten worden veranderd ging het over de afsluitdijk huiswaarts. Terug in Winkel zijn de laatste dingen er aan gedaan en konden de stickers erop. De naam van de auto is geworden:                       
        HERE I GO AGAIN

En weer is er een echte auto terug op de weg.